3. apríla 2018

RECENZIA // Kto mi ide po krku, M. Koryta

Ako sa môže zmeniť celý tvoj život pre jednu stávku? Jace Wilson je 14 ročný chlapec, ktorý sa stane svedkom vraždy a z tínedžera sa stáva korisť, ktorý sa musí schovať pred vrahmi, ktorí nemajú strach pred ničím a pred nikým.
Podarí sa mu ujsť a skryť sa hlboko v lese alebo ho vrahovia dohonia?



Jace Wilson je chalan, ktorý urobí stávku, ktorá mu úplne zmení život a nie len preto, že musí odísť od rodičov, ale najmä preto, že sa musí zmeniť na niekoho úplne iného. Na chlapca, ktorý dokáže prežiť.


K tejto knihe som bola najprv skeptická a neverila som, že v sebe môže ukrývať príbeh, ktorý ma naozaj zaujal, avšak sklamalo ma rozuzlenie vzťahov medzi postavami a koniec. Nie žeby to bolo hrozné, ale dalo sa to napísť zaujímavejšie.

Napätie sa postupne stupňuje a všetko to začína hneď v prvej kapitole. Autor nečakal na stred knihy alebo nebodaj na koniec, a hlavným konfliktom – vraždou – začína príbeh o prežití, o tom, že v každom z nás sa niečo skrýva. Kniha sa čítala rýchlo a nebolo to ani zdĺhavé čítanie, či nudné – samozrejme, boli tam aj nudné a pre mňa nezujímavé pasáže, no nebolo ich zas až tak veľa –, pretože sa v každej kapitole niečo odohralo. Či už v prospech Jace, alebo nie. Plusový bod musím udeliť aj zato, že  dej sa neodohráva na predmestí mesta, ale v lese. V lese, kde jediný nesprávny krok môže znamenať záhubu – najmä v prípade Jace Wilsona.
Samotná postava tohto mladé chlapca ma zaujala, pretože na svoj vek bol naozaj múdry a šikovný. Nevzdával sa v situáciách, v ktorých by sa iný vzdali a stále držal hlavu vzpriamenú, aj keď si väčšinu času pozeral na topánky. Postavy, ktoré mi neboli moc pochuti, boli postavy žien, ktoré mali až moc ,,hrdniské“ činy. Postavy, ktorá ma najviac štvali svojimi činmi, bola Ethanova manželka a Jamie Benettová, z ktorej sa neskôr vykľula úplne zbytočná postava v deji.

Okrem sledovanie Jace a jeho rozhodnutí, bolo rovnako zaujímavé sledovať aj bratov Blackwellovcov a ich spoločné dialógy, pretože ich viedli spôsobom, akoby boli na celej planéte len oni dvaja. Nevnímali tretiu osobu, ktorá stála pri nich, aj keď každým svalom v tele dávali pozor, ich rozhovory sa druhých netýkali.


  Príbeh knihy bol zaujímavý a naozaj sa rýchlo čítal, pretože sa na každej strane udialo niečo, čo dej zauzlilo a ja som len napäto čakala, aký dopad to bude mať na vývoj deja. Samozrejme, v knihe boli aj pasáže, ktoré boli ako z typickej adult knihy, kde sa hrdinka smelo celá doráňaná zdvyhne z nemocničnej postele a uteká zachrániť svoju milovanú lásku..., ktorým ja moc nie som fanúšikom, ale po takejto kapitole nasledovala ďalšia, ktorá bola omnoho zaujímavejšia a bez veľkých hrdinských činoch. No až na takéto ,,hrdinské" činy bola kniha naozaj prekvapivo dobrá.  

Štýl, akým bola kniha napísaná, nebol zložitý, bol jednoduchý. Ak sa niekto bál, autor to napísal, ak niekto cítil popol v očiach a smäd na jazyku, autor to napísal. Neobsahovalo to žiadne zložité súvetia, v ktorých by som sa bola strácala, takže kniha je vhodná aj pre menej náročným alebo rekreačným čitateľom, ale rovnako aj pre tínedžerov.

A nedaj sa oklamať menom, ktoré ti môže nahovárať, že autorom tohto trileru je Slovák. Je to Američan. 
 
 
 
 
Za knihu ďakujem Albatrosmedia.sk
A ak aj teba kniha zaujala, klikaj SEM.