21. apríla 2018

RECENZIA // Navždy, M. Sinay

Funny má svoj život pevne v rukách. Má basketbal, ktorý ju neskutočne baví, svoju rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje, priateľa Denisa, ktorý jej je taký blízky, akoby bol jej brat. Vyzerá ako boh Thor a vždy vie, čím ju príjemne prekvapiť. Napríklad lístkami na tenisový zápas jej obľúbeného tenisového šampióna.
Môže jedna návšteva tenisového zápasu spôsobiť v živote zmenu? Zdanlivo nevinná príhoda spustí lavínu udalostí a Funny sa zrazu cíti nešťastná, opustená a bezradná. Jediné, čo ju môže dostať z beznádeje, je basketbal. A ešte láska. Na lásku nikdy nesmieme prestať veriť, pretože len ona všetko prekoná. Aj kilometre, tréningy, turnaje a bulvár. Pretože najlepšie na skutočných snoch je to, že ich nemusíte len snívať, ale môžete ich aj žiť.


***

K dnešným slovenským autorom som skeptik a to z jedného dôvodu - nevedia využiť slová a súvetia, ale Maya Sinay ma svojou knihou Navždy milo prekvapila.

Príbeh mladej basketbalistky, ktorá je skúšaná životom, nájde toho pravého a objaví skutočné šťastie.

,,Knihu uviedli do života hráčky Good Angels Košice víťazstvom vo finále basketbalovej ligy žien. Symbolický krst na palubovke som si vybrala, pretože hlavnou hrdinkou románu je basketbalistka Funny a tento šport sprevádzal veľkú časť môjho života aj mňa samotnú."

Píše autorka o svojej prvej knihy z romantickej Bielej série, na ktoré sa naozaj teším.
Kniha Navždy sa číta rýchlo a nie kvôli jednoduchým vetám, ale najmä kvôli tomu, že dej je na každej stránke obohatený o napätie. 
Navždy som čítala so zatajeným dychom.  
 

Hlavná hrdinka,
basketbalistka Funny, si prejde rôznými životnými skúškami, ktoré jej však otvoria oči a na konci knihy sa z nej stane iná osoba.
  Čaro tejto knihy sa ukrýva  v prostredii, v ktorom sa to odohráva - a to doslova - palubovka a kurt -, basket a tenis hrali v tejto úlohe hlavnú rolu a i vďaka tejto knihe ma autorka znova presvedčila o tom, že šport dokáže liečiť.
Postavy sú vykreslile realisticky  a pri čítaní som mala pocit, akoby som stála vedľa nich. Nechýba im humor, ktorý Sinay veľmi rada využívala, ale rovnako im nechýba ani rozumný úsudok, ani strach či smútok. Kniha ma tak vtihla do deja, že som sa smiala a plakala spolu s hlavnou hrdinkou.

Okrem samotného deja, je kniha pútavá aj jednoducho krásnou obálkou, ktorú som si hneď zamilovala.

Kniha má všetko: krásnu obálku, zaujímavý príbeh a suprový koniec!
Navždy ma milo prekvapilo a rozhodne ju odporúčam nie len ženám, ale všetkým - náročným aj menej náročným čitateľom, pretože táto kniha vás nenechá chladnými a keď už nič iné, tak vám aspoň pripomenie časy vašej prvej lásky.
Ďakujem autorke tejto série, že dokázala napísať dielo, ktoré mi opäť vrátilo nádej, že aj novodobí slovenskí autori dokážu napísať diela, ktoré zato stoja!

Knihu si môžeš zakúpiť TU